pondělí 28. ledna 2013

Porovnávání obálek #1

POROVNÁVÁNÍ OBÁLEK
Obálky jsou ODSUD.
Myslím, že bližší představování není nutné.

A dnes budu porovnávat obálky série Nástroje smrti.

Česká republika
  

U nás prozatím jediné vydané tři díly. Díky bohu, že se ti naši umělci rozhodli ponechat  u dalších  dvou dílů originální obálky, které jsou hezké.
Ale ta první - to je vrchol. Já vůbec nechápu jak může někomu něco takového z pod ruk vylézt. Teda chápu, ale nechápu jak to normální duchaplný člověk může pustit do světa.
Blonďatý chlapec jenž má nejspíše představovat Jace a nějaký zmutovaný pavouk - zřejmě zkázonoš. jako by to navrhoval, někdo v nejvyším stádiu opilosti v objetí se záchodovou mísou. Nebudu se víc rozčilovat

Slovensko
Mesto kostí

U našich sousedů se také rozhodli poprat se z obálkou po svém, ale zvládli to mnohem lépe. Sice nenabízí nějakou velkolepou podívanou, ale já prostě miluju zelenou a černou.

USA
CoB_USA CoA_USA CoG_USA CoFA_USA
CoLS_USA

Asi jsem originální obálky měla dát na začátek, nu tak snad vám to nevadí.
Po vzoru těchto obálek se řídilo spoustu zemí a není se čemu divit. Jsou krásné.

Francie
CoB_FR CoA_FR CoG_FR CoFA_FR

Ve Francii si obálky trošičku pozměnily, ale jenom maličko. Alespoň u prví trojky tomu tak je. Hlavně se mi moc líbí druhý díl - je takový trošku tmavší a to mu dává takový tajemný nádech.
Co se mi ovšem nelíbí je 4 díl. Tam už neponechali originální obálku a rozhodli se být "originální." Jestli se pozastavujete nad tím slovem originální stejně jako já, tak to je dobře alespoň nejsem jediná.
4 mi hrozně připomíná toho upíra od Volturiových  z Twilight Ságy. Foto ZDE.
Schodou okolností se náš upír jmenuje Alec a ve své roli měl za bratra upíra Caia, kterého nehraje nikdo jiný než Jamie Cambell Bower (=Jace). 
Ach ty náhody.

Portugalsko
  
Portugalci se rozhodli ponechat si originální covery. Moudrý toť tah.

Španělsko
CoA_Spain
To samé co u Portugalců, a proto sem dávat jen 1ničku.

A takové je to i u Maďarů, Dánů, Finů, Rumunů a Řeků.

Velká Británie a Irsko
CoB_VB CoA_VB CoG_VB

A zase nějaké nové obálky, tentokrát z Británie. Viděla jsem horší, ale nejlepší to taky není.
Příjde mi, že se spíš hodí k nějaké duchařině než této sérii. Možná ta prví není nejhorší, ale ty další 2 se mi prostě nelíbí.

Itálie
CoB_IT CoA_IT CoG_IT CoLS_IT
Ta první je prostě dokonalá. Takovou bych chtěla mít doma ... ♥
Ostatní se mi nelíbí. Příjdou mi trochu jako obálky Harlekínek (ti co je třeba čtete se omlouvám, ale je nemám ráda.) A nechápu proč mají ty tři šrámy na obličeji. * Jestli to měly být runy tak se někdo dost kardinálně netrefil.  (Ano u té krásné 1ničky, jsou ty šrámy taky, ale tam vypadají tak nějak nevtíravě.)

Polsko
CoB_PL  CoA_PL  CoG_PL  CoFA_PL
Ach.  
Poláci se s tím také poprali po svém. Postavy vypadají jako s nějaké šupermoderní počítačovky pro děcka. Opravdu se mi to nelíbí. Po stránce barev to též pokulhává.

Německo
CoB_GERM CoA_GERM CoG_GERM CoFA_GERM
Příjde mi to trošku jako nějaké bajky pro malé děti. Barvy jsou moc křiklavé a font se mi taky nelíbí. Po téhle knížce bych asi taky nesáhla.

Turecko
CoB_TUR CoG_TUR CoFA_TUR

Inspirovali se originálem a toto z toho vylezlo. A výsledek je uspokojivý. Naproti tomu ta poslední obálka mi připadá trochu jako promo k nějaké telenovele.


Japonsko
CoA_Jap
Prostě Japonská obálka. Nic jiného jsem ani nečekala :) 

A nakonec ...


Bulharsko
CoB_Bul CoA_Bul CoG_Bul CoFA_Bul
Mé milované Bulharsko. (nemyšleno ironicky.) Též inspirováno originálem, ze kterých si udělali nějaké své malůvky. Až na to, že jim to na rozdíl od nás vyšlo. Hlavně druhý díl, by se mi líbilo mít doma. 



V případě, že jste došli až sem nakonec - Gratulace a snad jsem nikoho svými názory nepobouřila. O to mi nešlo. Chtěla jsem se jen podělit o svůj názor.


*A ještě k těm Italským obálkám - nevíte proč mě jako první označení pro šrámy napadly žábry? :D

1 komentář:

  1. Z italskej série vyzerá úžasne tá 1tka ale zvyšok jak nejaká anjelovina, fujky...fakt sa to nehodí k Mestu kostí.
    Českú 1tku radej ani nekomentujem, to je každému jasné 8D
    Francúzska 4ka je vyslovene Alec z Twilightu (dvojča Jane), nechápem, že to nežalovali, to by sa nemalo používať.
    V Polsku to vyzerá na nejakých trolov 8P
    Nemecko mi pripomína Most do krajiny Terabitia 8D
    USA je perfection! sama o sebe 8)

    OdpovědětVymazat